Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Κρατήματα Τέχνης!

...Μέσα στα τόσα άλλα της Παρασκευής και πριν τα τσίπουρα, ζήτησα να πάμε στην Έκθεση της Angel Kourkoulou!
Σε δικό μου χρόνο και για λίγο, ήταν όμως πολύ δυνατό και μου φτάνει!


ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ : Αγγελική Κούρκουλου - "Νύμφες, η δύναμη της καθαρότητας"

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ :
Αγγελική Κούρκουλου - "Νύμφες, η δύναμη της καθαρότητας"
 8/11 - 14/12/2014
ΒΡΑΔΙΑ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ Τετάρτη 12/11 στις 9:00μμ



Από το Σάββατο 8 Νοεμβρίου μέχρι και την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014 το art café «Περισπωμένη» στην Νικολάου Πλαστήρα 4Β (μεταξύ Αγίου Κωνσταντίνου και ξενοδοχείου «ΞΕΝΙΑ») φιλοξενεί την έκθεση ζωγραφικής της Αγγελικής Κούρκουλου με τίτλο «Νύμφες, η δύναμη της καθαρότητας».
Η ζωγράφος εμπνευσμένη από τους μύθους των Νυμφών και την ομορφιά της φύσης του Πηλίου, έχει δημιουργήσει μια σειρά έργων όπου κυριαρχεί το λευκό, το χρώμα της καθαρότητας, και οι δεκάδες αποχρώσεις του, καθώς και τα στεφάνια από φρέσκα λουλούδια, δώρα της μητέρας φύσης, σύμβολα ειρήνης, τιμής και δόξας, στα κεφάλια νεαρών κοριτσιών, Νυμφών.
Σύμφωνα με τη μυθολογία, οι Νύμφες ήταν κατεξοχήν πνεύματα του γλυκού νερού και βρίσκονταν στα ποτάμια, στις πηγές και μέσα στα βουνά από τα οποία πήγαζαν ποτάμια. Συνόδευαν πάντα το νερό, τονίζοντας έτσι τη μεγάλη του σημασία για την ύπαρξη ζωής. Χωρίς αυτό ούτε βλάστηση, ούτε γονιμότητα υπάρχει. Μέσω λοιπόν της ζωογόνας δύναμης του νερού οι Νύμφες εξαπλώθηκαν στα βουνά και στα δάση και συνδέθηκαν με τη βλάστηση. Κι όπως το νερό τρέφει τα πάντα, έτσι και οι Νύμφες θεωρούνταν τροφοί των φυτών, των ζώων και των ανθρώπων. Η σημασία του νερού ως δύναμη ζωής και γονιμότητας είναι μεγάλη και ζωτική σε μια μεσογειακή χώρα, όπως είναι η Ελλάδα.
Η Αγγελική Κούρκουλου γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Σπούδασε στην Νέα Υόρκη ζωγραφική, γλυπτική, κεραμική, σχέδιο μόδας, στο Parsons School of Design, στο The Art Students League of New York, στη New York Academy of Art, στο Greenwich House Pottery και στο Queens College και στην Αθήνα ζωγραφική με τους Τζένη Παπαδάκη και Θόδωρο Πάντο. Έχει εκθέσει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Αμερική, Ιταλία, Ολλανδία, Δανία, Αυστραλία και Δυτικές Ινδίες. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές σε διάφορα μέρη του κόσμου. Έχει ιδρύσει μαζί με τον συνθέτη Παναγιώτη Μπερλή τη μουσικο-εικαστική ομάδα PanAngel8Arts που πλέκει τη μουσική με τη ζωγραφική δημιουργία. Διδάσκει ζωγραφική, σχέδιο μόδας, κόμικ. Με το έργο της υποστηρίζει τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
ΒΡΑΔΙΑ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ
Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014, 9:00μμ, με φιλικές συμμετοχές live μουσικής.
Επικοινωνία
art café «Περισπωμένη» : 2421 024133
Αγγελική Κούρκουλου: www.angelpaints.com





Υγ. Δεν μπόρεσα να πάω στα εγκαίνεια, ήταν σα να είχε μείνει ο αντίλαλος, εκεί, ακόμα, "Συγχαίρω Θερμά" την Άγγελική για την ευαισθησία και το ταλέντο της και την "Ευχαριστώ" που μ' άφησε να φωτογραφήσω...

Υγ.2 Ένα είδος "Ευχαριστώ", είναι και το βιντεάκι μου. Κράτημα κι ένωση με τις δικές μου αναμνήσεις!

Υγ. 3 Μέσα και ο κοινός φίλος μας, ο Σπύρος Μακρυγιάννης με το πολύ συγκινητικό του ποίημα!


100ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ-Σύνδεσμος στο facebook.
_________________________________________________________________________________


Που είσαι αδελφή Καρυάτιδα, γιατί να ζεις μακριά μας, 

τι σε κρατάει στην ξενιτειά, πότε θα ‘ρθεις κοντά μας; 

Με κλέψανε,  με πήρανε μια μέρα στην Αγγλία, 

με χώρισαν απ’ αδελφές μαζί μ’ άλλα μνημεία… 

Τι κι αν ξοπίσω κλαίγατε τι κι αν εγώ θρηνούσα 

μόνη μου και παντέρημη και σας αποζητούσα… 

Λέγανε πως με σώσανε, πως τάχα κινδυνεύω 

αν πίσω με γυρίσουνε… Τώρα γι αυτούς δουλεύω.

Την ομορφιά μου δείχνουνε μονάχα για το χρήμα 

σαν πόρνη  εγώ στα χέρια τους νοιώθω, και είναι κρίμα…

Μακριά από την χώρα μου κι απ’ την κληρονομιά μου 

μακριά από εσάς τ’ αδέλφια μου πληγώνεται η καρδιά μου.

Κι ας είμαι από μάρμαρο Πεντελικό φτιαγμένη 

ελληνική έχω ψυχή που είναι πικραμένη 

και που πονά και μάτωσε σαν όλων των Ελλήνων 

και δάκρυσαν τα μάτια μας, κι εμένα και εκείνων.

Δάκρυα από τον χωρισμό οπού κρατάει χρόνια 

κι ως πέρα στην Ακρόπολη τον τραγουδούν τ’ αηδόνια 

και που για να στεγνώσουνε πρέπει και πάλι αντάμα 

όλες μαζί να σμίξουμε να ‘ναι χαράς το κλάμα. 

Τι χόρτασέ μου η ψυχή χρόνια με υποσχέσεις 

πως πίσω θα με δώσουνε υπό προϋποθέσεις 

κι ακόμα κοροϊδεύουνε, δέσμια με κρατάνε 

γιατί το χρήμα ξέρετε, όλοι το αγαπάνε…

Όμως εγώ τ’ ορκίστηκα και όρκο θα κρατήσω 

ζωή να πάρω κάποτε και να γυρίσω πίσω 

στην ένδοξη Ελλάδα μου, την ιερή μου χώρα, 

στο λίκνο του πολιτισμού αιώνες τόσους τώρα…
__________________________________________________________________________________


Η συμμετοχή του Μακρυγιάννη Σπύρου με το ποίημα "Ο όρκος της ξενιτεμένης Καρυάτιδας" στη δράση


_____________________________________________________________


Τα ποιήματα δημοσιεύτηκαν στο ιστολόγιο όπως ακριβώς τα έστειλαν οι συμμετέχοντες
και αλφαβητικά, σύμφωνα με το ονοματεπώνυμό τους.
Η εκδήλωση θα γίνει στον πολυχώρο "ΑΙΤΙΟΝ" στα τέλη του Οκτώβρη, έπειτα από παράκληση πολλών ποιητών που διαμένουν στην Αττική και κοντά στο νομό Αττικής.
Θα ενημερωθείτε με ηλεκτρονικό μήνυμα. Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας.

ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ-ΒΟΛΟΣ


πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το "κάτι" που μένει...